Leden van de dorpsraad

De dorpsraad is een belangrijke schakel tussen de bewoners en de gemeente, een aanspreekpunt voor zowel de burger als de gemeente. Het is één van de manieren om u als bewoner te betrekken bij de voorbereiding en uitvoering van het gemeentelijk beleid. Een dorpsraad heeft geen beslissende maar wel een adviserende rol. Wij nodigen u van harte uit om met ons mee te denken, we kunnen uw inbreng goed gebruiken.

Wie zitten er in de dorpsraad? De leden van de dorpsraad zijn een afspiegeling van de bewoners en zijn allen vrijwilligers. Wij zijn geen politieke partij, wat overigens niet betekent dat een lid geen politiek mag bedrijven.

Om welke onderwerpen gaat het? In principe kunnen alle onderwerpen die te maken hebben met het wonen in Kortgene aan bod komen. In de praktijk komt het er op neer dat er zowel brede algemene onderwerpen behandeld worden zoals bijvoorbeeld de Toekomstvisie van de gemeente Noord-Beveland, of de vergrijzing van de bevolking, als specifieke onderwerpen zoals het veiliger maken van het fietspad, overlast van hondenpoep etc.

Wat doet Dorpsraad niet? De Dorpsraad houdt zich niet bezig met individuele zaken. Alleen zaken van algemeen belang komen aan de orde. Voor uw individuele zaken kunt u afhankelijk van de aard terecht bij de gemeente Noord-Beveland, Politie, provincie Zeeland of Rijkswaterstaat.

Leo Bekker

Lida Buijtink

Secretaris

Ik heb me aangemeld voor de dorpsraad om een positieve invloed te hebben op de leefbaarheid in Kortgene.

Sandra Breure

Ik zet mij graag in voor de omgeving waarin ik leef.

SASKIA CAMPERT

lid

Omdat ik constateer dat de afstand tussen politici en burgers op alle niveaus groter wordt, wil ik via de Dorpsraad meehelpen die kloof in onze gemeente te verkleinen.

De Dorpsraad fungeert immers als ‘ogen en oren’ in het dorp en kan daardoor signalen snel oppikken.

Annemieke van den Berg

lid

Ik neem deel in de dorpsraad omdat ik hoop daarmee een positieve bijdrage te leveren aan de gemeenschapszin binnen het dorp waarin ik woon.
Binnen de dorpsraad heb ik geen afgebakende taak maar neem -waar mogelijk- graag deel aan alles wat op mijn pad komt.

Vacature

Als dorpsraad zijn we op zoek naar nieuwe leden.

Wie geinteresseerd is kan altijd aan het begin van een vergadering van de dorpsraad binnen komen lopen en anders stuur een mail naar secretaris@dorpsraadkortgene.nl